Svahy jak na sjezdovce vybrali zástupci firmy Agrall pro předvádění nového pásového Xerionu 12.650. S jakou technikou obdělávají taková pole pracovníci firmy Zemagro, spol. s r. o., není redakci známo, ale nový Claas Xerion 12.650 zvládl zpracování půdy s kombinovaným kypřičem TopDown 700 do hloubky téměř 30 cm i proti prudkému kopci. Prokluz pásů přitom nepřekračoval tři procenta, na rovině byl většinou nula procent, nejvýše pak jedno procento.
Za jízdy do velkého stoupání pak společný management řízení motoru a převodovky nastavil maximální výkon motoru 653 k a pokud zatížení stále roste, začal zpomalovat rychlost jízdy. To znamená, že se změní úhel náklonu hydromotorů v plynulé převodovce ZF.
Díky plynulé převodovce může i méně zkušená obsluha s traktorem pracovat efektivně bez dlouhého zaškolování. Převodovka ZF Eccom 5.5 již funguje v traktorech Claas Xerion 5000. Aby fungovala stejně spolehlivě i v traktorech s výkonem motoru o více než 120 k vyšším, byly provedeny určité úpravy.
Pásové jednotky s nahoře umístěným, velkým hnacím kolem přenášely bez problémů i maximální výkon motoru na půdu. Celková kontaktní plocha všech čtyř pásů je velká, přitom se tento tahač vejde do limitu tří metrů celkové šířky. Vysokým nárokům na tahový výkon odpovídá i hmotnost traktoru – pohotovostní hmotnost je 26 tun, dotížení je možné až na 30 tun. Řízení je natáčením pásových jednotek, nikoli kloubové. V souběžných jízdách přebírala řízení traktoru satelitní navigace firmy Claas, která v kabině „běžela“ na novém terminálu Cemis 1200.
Palivová nádrž pojme 1400 litrů nafty. Zajímavý je také tichý, kultivovaný zvuk motoru Mercedes-Benz OM 471. Při předvádění našli ve veliké kabině v pohodě místo tři lidé.
Více informací v týdeníku Zemědělec.*