Doposud byli autonomní roboti AgBot prezentováni většinou s nářadím o záběru tří metrů. "Již nyní vyvíjíme systémové řešení, které umožní pracovat s nářadím s pracovními záběry nad 3 m bezpečně z hlediska detekce překážek – bude pod ochranou senzorů. Souprava bude kompatibilní s neseným i taženým nářadím."
Magnus Rupp, projektový manažer společnosti Claas Saulgau, dodává: "Aby bylo možné splnit požadavek zákazníka na nekompromisní kvalitu práce, je nutné automatizovat také parametry, jako jsou rychlost pojezdu a otáčky rotorů, ale také kontrolovat kvalitu rozhozu materiálu. Za tímto účelem pokračujeme v investicích jak do vývoje, tak i do praktických testů v široké škále sklizňových podmínek."
Současně se do řetězce sklizně píce se sklizňovou technikou firmy Claas zavádějí další automatizované pracovní a funkční procesy, které usnadňují práci. Některá taková řešení pro "chytré sečení" jsou již na trhu k dispozici.
Jedním z příkladů využití nových řešení v praxi je sečení s trojdílnými žacími kombinacemi. Díky inteligentnímu konceptu ovládání lze do souvraťového managementu traktoru integrovat jak ovládání čelního žacího stroje, který je součástí nesené trojkombinace žacích strojů firmy Claas s ovládáním ISOBUS, tak i sekačku jako celek – v závislosti na preferencích řidiče.
Usnadnění práce umí pomoci také plánování jízdních trajektorií a automatické řízení traktoru firmy Claas během sečení porostů dle GPS pod taktovkou satelitní navigace Claas.
Dalším příkladem je funkce sekční kontroly, která je k dispozici pro všechny čtyřrotorové shrnovače Claas Liner Business. Využívá se terminál GPS Pilot Cemis 1200 od společnosti Claas. Tato "digitální revoluce" umožňuje bezprecedentní skok v komfortu obsluhy.
S denní sklizňovou plochou 100 ha a s průměrnou délkou honu 250 m musel řidič doposud vysoce koncentrovaným způsobem zvládat velký počet úkonů. Ovládání velkého shrnovače Claas zahrnovalo při až 600 zastaveních na souvratích za den opakovaně provádět postupné vyzdvihování a spouštění rotorů, anebo v rozích polí pak individuální zvedání rotorů. Tuto práci nyní odvádí elektronika, což pro řidiče znamená značnou úlevu.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*