24.11.2023 | 06:11
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Inovace u vozidel Unimog pro zemědělství

S tím, jak se stále zvětšuje dopravní technika, rostou dopravní vzdálenosti a zkracuje vhodné období pro sklizeň, roste hlad po výkonu. Mercedes-Benz proto představil na veletrhu Agritechnica 2023 své nejvýkonnější vozidlo pro zemědělství, Unimog U 535 Agrar.

Upgradování motorů a nové výkonové charakteristice musel být přizpůsoben celý hnací řetězec Unimoga, aby zvládal přenos vyšších točivých momentů. Mimo jiné došlo i ke zkrácení času, potřebného pro řazení rychlostních stupňů. Kromě vyššího komfortu jízdy se tyto změny projeví dlouhodobě i ve snížení spotřeby paliva.

Nový nejsilnější Unimog pro zemědělství

Na Agritechnice prezentovaný Unimog U 535 Agrar byl poháněn šestiválcovým řadovým motorem Daimler se zdvihovým objemem 7,7 l. Motor byl nastaven na výkon 354 k s maximálním točivým momentem 1380 Nm při 1800 ot/min. Unimog disponoval zesílenou automatizovanou převodovkou s elektropneumatickým řazením rychlostních stupňů. K mechanické osmirychlostní převodovce byla doplněna ještě plynulá CVT převodovka EasyDrive. S plynulou změnou převodového poměru se lze pohybovat do rychlosti 50 km/h a pak si lze v kabině přepnout na mechanickou převodovku pro rychlost až 89 km/h.

Kromě zvýšení výkonu motoru je další novinkou hydropneumatické odpružení zadní nápravy a komfortní řízení. Vinuté pružiny na zadní nápravě jsou nahrazeny zásobníky dusíku a hydraulickými válci. Přínosem je komfortnější jízda, stále stejná dráha pružení při rozdílném zatížení vozidla nákladem anebo přípojnými stroji a pomoc při agregacích těchto strojů změnou světlé výšky a polohy závěsů.

Nové komfortní řízení

Nové komfortní řízení snižuje potřebu síly pro ovládání volantu při pomalé jízdě či u stojícího vozidla. Řízení je možné ovládat doslova jedním prstem. Systém přizpůsobuje řízení jízdním situacím.

Další prvky výbavy poukazovaly na to, že vozidlo bylo určeno pro využití v zemědělství. Ať to byl ochranný rám kabiny, široké pneumatiky se šípovým dezénem a systémem CTIS, či řada prvků od firmy Werner: plošina za kabinou, přední a zadní tříbodové závěsy a vývodové hřídele. Vozidlo mělo zabudovaný systém ISOBUS pro ovládání ISOBUS nářadí z kabiny.

Další novinkou byl Unimog U 219, vybavený novým systémem ovládání Uni-Touch. Jedná se o otočnou konzolu s novým ISOBUS terminálem a multifunkční pákou. Unimog U 530 pak představil možnost využití při velkoplošném sečení se žací kombinací firmy Krone.

Více informací v Mechanizaci zemědělství.*

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down