Postupně se modernizovaly nejen traktory John Deere, ale i jejich výrobní linka v německém Mannheimu. A nyní tato továrna znovu potvrzuje, že právem patří k nejmodernějším závodům svého druhu v Evropě (kromě toho, že je největším závodem John Deere mimo Severní Ameriku).
Nově bude každý vyrobený traktor v Mannheimu (a že jich je denně přes dvě stovky!) získávat barvu ve zcela nové lakovně s automatickým fungováním. John Deere tak pokračuje v modernizaci své výroby traktorů dále a díky nejmodernější technologii lakování současně nastavuje nová měřítka v ochraně životního prostředí a efektivitě využívání energie.
V nové lakovně procházejí podvozky traktorů John Deere nejprve sedmi čisticími a přípravnými stupni. Návazně jdou na stanoviště s deseti roboty, kteří se starají o pečlivé nanášení základní barvy. Poté následuje finální nanášení zelené barvy. Kapacita lakovny dovoluje, aby se zařízením současně pohybovalo až sto různých podvozků traktorů. Podvozky jsou zpracovávány v 2,7minutovém taktu.
I přes automatizaci fungování nové lakovny v továrně John Deere mají také lidé v nové lakovně své úkoly: specialisté celé zařízení řídí, programují roboty a starají se o vysokou kvalitu nanášení barvy ve speciální kabině pro ruční lakování. Nová lakovna je konstruována pro podvozky traktorů o hmotnosti do 8000 kg a šířce až do 3,5 metru.
Vybudování takto složitého a komplexního zařízení v továrně John Deere v Mannheimu představovalo mamutí úkol, vyžadující pečlivé naplánování a koordinaci. Jakmile bylo vše připraveno, následoval přechod ze stávající na novou lakovnu. Ten se podařil během pouhých tří týdnů, v průběhu letního uzavření výrobního závodu – bez toho, aby výroba traktorů John Deere sérií 6R a 6M byla jakkoli narušena.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství.