V Německu jsou nákladní automobily v zemědělské dopravě velice oblíbené. A jejich obliba stále roste. Na náročném trhu s nemalou domácí konkurencí má své místo také Tatra. Její výhodou je mimo jiné ucelený sortiment, zahrnující několik modelových řad těžkých a středních nákladních automobilů pro různé segmenty v široké škále verzí.
Modelová řada Tatra Phoenix do zemědělství přináší rychlost, výkon a komfort pro posádku. Na Agritechnice 2023 společnost Tatra Trucks prezentovala speciální vůz Tatra Phoenix Euro 6 v provedení návěsový tahač s podvozkem v konfiguraci 4x4, určený pro provoz se zemědělskými návěsy. Novinku si zemědělci mohli prohlédnout v hale číslo 4.
Velkou předností Tatry je značná terénní mobilita a svahová dostupnost, a to i na příčném svahu. Je to výsledek jejího originálního podvozku koncepce Tatra s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými polonápravami s pohonem všech kol. Tatra je od základu přizpůsobena pro pohyb nejen na silnicích, ale i v prostředí tzv. off-road, pole a polní cesty nevyjímaje. Zrovna tak i použité pneumatiky Michelin a Alliance jsou určeny pro smíšené nasazení a nechybí ani centrální huštění pneumatik CTIS a systém monitorování zatížení náprav.
Posádka má přitom pohodlné prostředí v kabině. Střední, tzv. spací dvoumístná kabina s lůžkem nabízí navíc ještě velký úložný prostor. K výbavě kabiny patří i závislé vodní topení a nezávislý systém vytápění a klimatizace Airtonic.
Zájemci o vozidla Tatra si mohou vybírat ze široké škály výkonu motorů. U Tatry Phoenix na Agritechnice slouží k pohonu motor Paccar MX-11 o výkonu 330 kW, tj. 449 k, který je spojen s automatickou převodovkou Allison 4500PR s retardérem. Tato převodovka nabízí šest rychlostí vpřed a jednu vzad a maximální rychlost 89 km/h. Kromě sedlové spojky má tahač i etážový závěs a závěs Scharmüller K80.
Maximální hmotnost vozidla činí 20 tun, maximální zatížení každé nápravy vozu může dosahovat 10 tun, maximální hmotnost soupravy vozidla a návěsu je 44 tun. Uzávěrky diferenciálů jak v nápravách, tak i v mezinápravovém diferenciálu zvyšují pohyblivost v obtížných podmínkách.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství.