Stejně, jako tomu bylo i v minulosti, i letošního ročníku mezinárodního veletrhu Agritechnica 2023 se zúčastnila kopřivnická společnost Tatra Trucks. Na svém stánku představila novinku v podobě speciálního tahače řady Tatra Phoenix.
V Německu jsou nákladní automobily v zemědělské dopravě velice oblíbené. A jejich obliba stále roste. Na náročném trhu s nemalou domácí konkurencí má své místo také Tatra. Její výhodou je mimo jiné ucelený sortiment, zahrnující několik modelových řad těžkých a středních nákladních automobilů pro různé segmenty v široké škále verzí.
Silný tahač návěsů
Modelová řada Tatra Phoenix do zemědělství přináší rychlost, výkon a komfort pro posádku. Na Agritechnice 2023 společnost Tatra Trucks prezentovala speciální vůz Tatra Phoenix Euro 6 v provedení návěsový tahač s podvozkem v konfiguraci 4x4, určený pro provoz se zemědělskými návěsy. Novinku si zemědělci mohli prohlédnout v hale číslo 4.
Velkou předností Tatry je značná terénní mobilita a svahová dostupnost, a to i na příčném svahu. Je to výsledek jejího originálního podvozku koncepce Tatra s centrální nosnou rourou a nezávisle zavěšenými polonápravami s pohonem všech kol. Tatra je od základu přizpůsobena pro pohyb nejen na silnicích, ale i v prostředí tzv. off-road, pole a polní cesty nevyjímaje. Zrovna tak i použité pneumatiky Michelin a Alliance jsou určeny pro smíšené nasazení a nechybí ani centrální huštění pneumatik CTIS a systém monitorování zatížení náprav.
Pohodlná a velká kabina
Posádka má přitom pohodlné prostředí v kabině. Střední, tzv. spací dvoumístná kabina s lůžkem nabízí navíc ještě velký úložný prostor. K výbavě kabiny patří i závislé vodní topení a nezávislý systém vytápění a klimatizace Airtonic.
Zájemci o vozidla Tatra si mohou vybírat ze široké škály výkonu motorů. U Tatry Phoenix na Agritechniceslouží k pohonu motor Paccar MX-11 o výkonu 330 kW, tj. 449 k, který je spojen s automatickou převodovkou Allison 4500PR s retardérem. Tato převodovka nabízí šest rychlostí vpřed a jednu vzad a maximální rychlost 89 km/h. Kromě sedlové spojky má tahač i etážový závěs a závěs Scharmüller K80.
Maximální hmotnost vozidla činí 20 tun, maximální zatížení každé nápravy vozu může dosahovat 10 tun, maximální hmotnost soupravy vozidla a návěsu je 44 tun. Uzávěrky diferenciálů jak v nápravách, tak i v mezinápravovém diferenciálu zvyšují pohyblivost v obtížných podmínkách.*
Tento web používá soubory cookie, abychom vám mohli poskytnout tu nejlepší možnou uživatelskou zkušenost. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání vás, když se vrátíte na naši webovou stránku, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webu jsou pro vás nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutné soubory cookies
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.
Analytické soubory cookie
Tyto soubory cookie nám umožňují počítat návštěvy a provoz, abychom měli přehled o tom, které stránky jsou nejoblíbenější a jak se na našem webu návštěvníci pohybují. Veškeré informace, které tyto soubory cookie shromažďují, jsou agregované, a tedy anonymní.
Povolte prosím nejprve nezbytně nutné soubory cookies, abychom mohli uložit vaše preference!