Pick-up je původně užitkový automobil s odkrytým prostorem pro náklad, konstrukčně vycházející z terénních vozů. Japonské automobilky, značku Nissan nevyjímaje, mají ve výrobě pick-upů dlouhou tradici. Vyráběly tyto vozy především pro USA, kde zaujímají historicky významné místo. V Evropě jsou pick-upy oblíbené zejména v zemědělské nebo lesnické sféře. Narozdíl od původních jsou však dnešní pick-upy mnohem univerzálnější vozy s moderní sofistikovanou konstrukcí.
Historické zkušenosti s touto kategorií automobilů máme i v Česku. Vozy s korbou nad zadní nápravou byly v národním hospodářství využívány již v druhé polovině minulého století. Na Západě vyrobené vozy se k nám nedovážely, nahrazovaly je výrobky značek Lada, UAZ nebo ARO vyráběné v tehdejším Sovětském svazu a Rumunsku. Bez nich by si tehdy neuměli představit práci v žádném zemědělském, lesním či stavebním podniku. Pick-upy tehdy poskytovaly posádce menší pohodlí než osobní vozy, ale přidávaly možnost přepravy materiálu a jízdu po nezpevněných komunikacích. Tomu byly přizpůsobena celkově robustnější konstrukce podvozku s větší světlou výškou a tvrdšími tlumiči.
Technická vyspělost současných pick-upů je však o několik generací dále. Primární možnost přepravy materiálu samozřejmě zůstala, ale pohodlí posádky a jízdní vlastnosti jsou nesrovnatelně lepší. Jedním z předních výrobců těchto vozů je japonská automobilka Nissan. Ta na našem trhu nabízí velmi populární model Navara patřící do segmentu jednotunových pick-upů. Navara v sobě spojuje to nejlepší z firemních crossoverů s více než 80letou zkušeností při navrhování a výrobě robustních pick-upů. Vždyť první pick-up Nissan vyrobil v roce 1935. Od té doby si vozy s ložnou plochou našly 14 milionů zákazníků ve 180 zemích světa. Současná Navara je již 12. generací těchto vozů.*
Více ve Farmáři č. 9.