Cisterna firmy Fliegl pojme celých 31 000 litrů kejdy. Pro co nejefektivnější provoz se pyšní celou řadou originálních řešení v oblasti podvozku i nádrže. Ty dovolují dosáhnout pohotovostní hmotnosti pouhých 5400 kilogramů u cisterny v hliníkové variantě.
Při vývoji cisterny kladl německý výrobce důraz především na dosažení co nejvyšší užitečné hmotnosti. Tohoto cíle bylo dosaženo nízkou pohotovostní hmotností a velkou celkovou dovolenou hmotností na úrovni 35 tun. V naplněném stavu přitom na sedlovou spojku automobilového tahače připadá zatížení 11 tun.
Nápravy nové sedlové cisterny Fliegl dodává výrobce SAF. Vybaveny jsou kotoučovými brzdami. Pro vyšší komfort jízdy vyššími rychlostmi má podvozek ve standardní výbavě pneumatické odpružení. Do sériové výbavy patří také zvedání první nápravy a pro lepší manévrovatelnost, stejně jako šetrnější přístup k podkladu i řízení poslední nápravy podvozku.
Zrovna tak je standardem výbava čerpadlem s rotujícími písty Vogelsang, takže se cisterna může sama plnit hnojivem. Po dojetí na pole pak může řidič automobilového tahače využít rameno s dosahem sedmi metrů pro plnění nádrže aplikátoru kejdy. Rameno se může otáčet v rozsahu třistašedesáti stupňů. Na přání Fliegl dodává i dálkové proporcionální ovládání ramene.
V moderní logistice kejdy či digestátu na pozemky, v níž jsou kladeny vysoké požadavky na výkonnost, bude mít nová přívozní cisterna pro automobilové tahače Fliegl STF 30.000 Truck Line určitě výborné uplatnění. Představuje zdařilé spojení vhodné kapacity, výkonnosti a komfortu.
Více informací v Mechanizaci zemědělství.*