Filtrovat

ARCHIV RUBRIKY:

Sklizňové stroje

06.06.2014 | 13:07

Třikrát flexibilní sklizňový adaptér

Sklízecí mlátičky stále zvyšují svoji výkonnost a v souladu s tím se zvyšují i záběry žacích adaptérů. Vyrobit žací adaptér se záběrem přes 10 metrů není jednoduché, problémy jsou zejména s hmotností a kopírováním. Poměrně elegantně si s těmito problémy poradili konstruktéři firmy Geringhoff u nového žacího adaptéru TriFlex, který má pracovní záběr 12,1 a byl i základní dominantou v expozici firmy Albín Hanák na brněnském Techagru, kde si odbyl tuzemskou premiéru. Jak již dává označení TriFlex tušit, adaptér je rozdělen na tři čtyřmetrové části, které jsou schopné nezávisle na sobě kopírovat terén, což je u tak velkého záběru víceméně nutné, neboť ne každý zemědělec má perfektně rovná pole. Třídílný je přihaněč, spojení sekcí obstarávají kloubové hřídele. Mimo příčného kopírování má adaptér samozřejmě i kopírování podélné, takže i vysekávání nízkých a polehlých porostů probíhá vždy optimálně. Další technickou zajímavostí TriFlexu je použití bočně umístěných opěrných pojezdových kol s hydropneumatickým odpružením. Opěrná kola rozkládají hmotnost adaptéru a snižují zatížení sklízecí mlátičky. A bez zajímavosti není ani to, že konstruktéři nepoužili klasický šnekový dopravník, který má mimo jiné též významný podíl na hmotnosti adaptéru, ale nahradili jej dvěma příčnými shazovacími dopravníky, dopravujícími posečenou hmotu k ústí šikmého dopravníku sklízecí mlátičky. Výhodu tohoto řešení je jednak vyšší výkonnost, ale především již zmíněná nižší hmotnost. A techniky propracovaný je i transportní vozík, který má samostatný hydraulický okruh pro řízení pojezdových kol. Na rozdíl od tradičních řešení, kdy se natáčí celá přední náprava, se u vozku pro adaptér TriFlex natáčí jen kola (obou náprav), takže vozík takřka kopíruje stopu sklízecí mlátičky a navíc se při zatáčení nesnižuje jeho stabilita.*
Kategorie: 
25.04.2014 | 12:34

Jdou vlastní cestou

Firma Agroservis Sedláček (AGS) má významné postavení na trhu s použitou sklizňovou technikou Claas. Ač se jedná o menší rodinnou firmu, ročně prodá 50 až 60 zánovních strojů, jejichž původ je především v sousedním Německu, a stejné množství jich od domácích uživatelů vykoupí. Tyto vykoupené stroje pak putují většinou směrem na východní trhy. Každý použitý stroj má známou historii a ještě v Německu provedenou předprodejní prohlídku. Z ní pak vychází aktuální cena. Po dovozu do ČR neputuje stroj přímo ke svým zákazníkům, ale nejprve u firmy AGS projde důkladnou repasí. U firmy Agroservis Sedláček jdou vlastní cestou a vpravdě odlišnou od toho, co nabízí konkurence. V současné době jsou servisy stále více skoupé na informace, které by poskytly svým zákazníkům, a jejich cílem je to, aby si uživatelé své stroje neopravovali, ale jezdili se závadami k nim. U firmy AGS je tomu přesně naopak. Ojetý stroj je dovezen na servisní středisko a než se započne s repasí opotřebených dílů, přijede budoucí obsluha sklízecí mlátičky či řezačky a týden se oprav účastní. Po výměně vadných dílů či těch, které jsou se svojí životností na konci, přichází ke slovu zaškolení obsluhy, při němž běží mláticí ústrojí a ostatní mechanismy sice naprázdno, ale několik hodin je v činnosti, čímž se zároveň ověří, zda nebylo při opravě něco provedeno chybně. Na závěr již následuje jen přelakování odřených částí a vizuální efekt (například tříleté sklízecí mlátičky, jaká byla vystavena na Techagru) je takový, že je při prvním pohledu k nerozeznání od stroje nového. Pro budoucího uživatele má postup firmy Agroservis Sedláček několik výhod. Jednak má možnost vidět celý stroj v rozebraném stavu, a tudíž ví, že neskrývá utajenou závadu, a jednak se naučí základní servisní úkony, k nimž by se jinak ze své pozice uživatele jen obtížně dostal. V praxi pak zná lépe činnost svého stroje, jeho slabá místa a řadu věcí si dokáže opravit sám. A když nelze provést ani opravu „po telefonu“ za asistence servisního technika a výjezd servisu je nezbytný, může obsluha před příjezdem technika demontovat potřebné části stoje a urychlit tak následnou práci servisu. Ve žních kdy se bojuje o každou hodinu, to není zanedbatelné. Pro firmu Agroservis Sedláček z výše uvedeného přístupu plyne jen jedna, leč nemalá výhoda, a to spokojení zákazníci. Ti si pořídí zánovní stroj v dobrém technickém stavu, který se blíží stavu zcela nové sklízecí mlátičky či řezačky. A přitom uspoří nějaký ten milion na pořizovací ceně. Pro zvýšení provozní spolehlivosti pořádá firma AGS bezplatné posezónní prohlídky na nichž jsou diagnostikovány součástky, jejichž životnost je již omezená a potřebovaly by vyměnit. Uživatel dostane seznam a je pak na něm, co se rozhodne vyměnit a zda si to provede sám, či dá důvěr servisním technikům z firmy AGS.*
Kategorie: 

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down