Filtrovat

ARCHIV RUBRIKY:

Aplikační technika

05.01.2016 | 12:21

Ve výrobě od února tohoto roku

Představení postřikovače Kuhn Lexis 3000 proběhlo na výstavě Agritechnica. A čím se nový postřikovač vyznačuje? Podle výrobce by mělo jít o jednoduchý stroj se snadným ovládáním, příznivými výkonnostními parametry a za příznivou cenu. Lexis 3000 je vybaven hlavní nádrží s objemem 3000 l a jeho nádrž na čistou vodu má objem desetkrát menší, tedy 300 l. Hlavní čerpadlo po postřik v pístomembránovém provedení disponuje průtokem 165, nebo 265 l/min a eventuální nečistoty, které by se do něj mohly dostat, jsou zachyceny dvoustupňovou filtrací. Samostatné filtry mají i jednotlivé sekce postřikovacích ramen. Ovládání postřiku je možné různými způsoby, včetně řídicího systému a monitoru Visioreb, který umí i variabilní dávkování a vypínání sekcí při najíždění na souvrať. Externí ovládání postřikovače je vyřešeno jednoduchým systémem Manuset, který obsahuje pouze dva otočné ventily, jimiž se přepínají základní funkce. Jednoduché řešení přináší úsporu času a zjednodušuje ovládání postřikovače. Na pravé straně postřikovače je centrální místo údržby, které sdružuje zejména hlavní filtry a zrychluje pravidelnou údržbu postřikovače. Postřikovací ramena jsou vyráběna v záběru od 18 do 24 metrů a v ocelovém nebo hliníkovém provedení. Vývoji hliníkových ramen se Kuhn věnuje již pětadvacet let a dá se říci, že je na tento typ výrobku specialista. Díky nízké měrné hmotnosti hliníku lze ramena stavět dostatečně robustní a zároveň lehčí než srovnatelné ocelové varianty. Tato skutečnost hraje velkou roli hlavně při práci ve vlhkých podmínkách, kdy se každý kilogram navíc negativně projevuje na vyjetých kolejích na pozemcích. Hliník zaručuje též absenci koroze po celou dobu životnosti stroje. Ve spojení s nerezovými rozvody postřiku přinášejí hliníková ramena komfort při použití i vyšší životnost. Trysky jsou uloženy na čtyř- nebo pětinásobných držácích. Zavěšení ramen je možné ve dvou provedeních s názvem Trapezia a Equilibra. Patentovaný systém odpružení Equilibra zajišťuje vyšší stabilitu ramen i při vysokých pojezdových rychlostech. Systém dokáže absorbovat kromě běžných vibrací také boční pohyby a rázy vznikající při brzdění a akceleraci postřikovače. Výsledkem je stabilita v přesnosti postřiku. Výška ramen je stavitelná v rozsahu od 0,5 do 2,5 m. Postřikovače Kuhn Lexus 3000 jsou konstruovány jako kompaktní, vzdálenost nápravy od oka závěsu činí jen 4,05 m, což zlepšuje manévrovací schopnosti. Rozchod kol je stavitelný od 1,5 do 2,25 m. Nové postřikovače Kuhn Lexis 3000 budou vyráběny od února letošního roku ve francouzském městečku Chéméré, zatím v omezené sérii. *
05.01.2016 | 12:13

K samojízdným přibyly tažené

Firma Challenger je známá svojí výrobou postřikovací techniky, reprezentovanou samojízdnými postřikovači. K nim nyní přibývají též postřikovače tažené, nesoucí označení Rogator 300, které budou vyráběny v Nizozemsku a určeny primárně pro evropský trh. V nabídce modelové řady RoGator 300 jsou dva postřikovače, a to RG 333 a RG 344. Vzájemně se liší zejména objemem hlavní nádrže, který dosahuje 3300 a nebo 4400 litrů. Nové postřikovače používají velké množství osvědčených konstrukčních prvků, pocházejících z postřikovačů samojízdných. Jedná se zejména o postřikovací systém včetně uložení ramen, který je takřka identický, a s trochou nadsázky se tažené postřikovače od samojízdných liší jen nádrží, rámem, nápravou a ojí. Náprava je vyráběna v provedení s řízenými koly s úhlem natočení až 35°, z něhož vychází poloměr otáčení 3,8 m, díky automatickému řízení sleduje náprava postřikovače stopu zadních kol traktoru. Nastavení rozchodu kol postřikovače je možné od 1,5 do 2,25 m a jeho maximální konstrukční rychlost dosahuje 50 km/h, přičemž standardní výbavou jsou brzdy ve vzduchovém či hydraulickém provedení. Hlavní polyetylénová nádrž je doplněna nádrží na čistou vodu. Ta je integrovanou součástí nádrže hlavní, zaujímá objem 400 l a je umístěna v přední části postřikovače, takže svojí hmotností dotěžuje zadní nápravu traktoru. Na přání je možná ještě přídavná nádrž na čistou vodu s objemem 500 l, která je umístěna vzadu, za nádrží hlavní. Přes vývodový hřídel traktoru, nebo přes vnější hydraulický okruh Power Beyond, je poháněno hlavní odstředivé čerpadlo postřikového systému s průtokem až 785 l/min, postřiková jícha je z hlavní nádrže tlačena do rozvodu v hliníkových ramenech se záběrem 24 až 30 metrů a následně do trysek. Postřikovací ramena mohou být vybavena automatikou regulací výšky nad porostem, snímanou prostřednictvím pětice senzorů, LED osvětlením a možností automatického vypínání sekcí podle GPS. Nové postřikovače jsou ISOBUS Ready, takže jejich řízení lze provádět i na monitoru traktoru, který je ISOBUS kompatibilní. Pro řízení některých funkcí jde využít i elektronicky řízeného joysticku. Hydraulický systém je s regulační větví Load Sensing, pokud ji traktor nemá, je použit samostatný hydraulický okruh s čerpadlem, jehož pohon je odvozen od náhonového hřídele. Sériová výroba tažených postřikovačů Challlenger řady RG 300 bude zahájena v tomto roce.*
05.01.2016 | 12:09

Nový tažený postřikovač na Agritechnice

Návštěvníci veletrhu Agritechnica mohli v expozici firmy Vogel & Noot zhlédnout žhavou novinku a sice tažený postřikovač Pharos 4600. Bezpečnost především. Tím začíná úvodní tisková informace o novém postřikovači, který využívá komfortního podvozku. Nechybí na něm vzduchové odpružení nápravy a systém nuceného řízení kol, která při otáčení na souvrati sledují stopu traktoru. Zátěžový regulátor upravuje účinek vzduchových brzd v závislosti na hmotnosti postřikovače, která se odvíjí od objemu postřikové jíchy v nádrži. Díky popisovaným řešením je bezproblémová transportní rychlost 40 km/h a aplikační až 18 km/h. Hlavní nádrž pro postřik disponuje objemem 4600 l, je vyrobena z polyetylenu a vybavena vlnolamem. Systém míchání a proplachu disponuje samostatným čerpadlem. Nádrž na čistou vodu má objem 444 l, je umístěna dole v přední části postřikovače, a tím působí pozitivně pro zlepšení jeho těžiště. Externí řízení postřikovače probíhá pomocí elektronického ovládacího panelu umístěného na levé straně stroje a obsluha na něm může řídit sání, míchání, přisávání chemických látek z přimíchávací nádržky a též čištění postřikovače. Všechny toto funkce lze ovládat i z kabiny, například pomocí terminálu Maxi 3.0 od firmy Müller Elektronik. Pomocí popisovaného terminálu lze ovládat a kontrolovat kompletní funkce postřikovače, včetně systémů automatického řízení pojezdových kol, udržování stabilní výšky postřikovacích ramen nad porostem, nebo pneumatického přepínání trysek. Hlavní čerpadlo určené pro postřik má nejvyšší průtok 400 l/min, systém rozvodu postřikové jíchy je proveden tak, aby se zabezpečila neustálá cirkulace a při náběhu sekcí byl na všech tryskách provozní tlak. Počet sekcí může být nakonfigurován podle požadavků zákazníka a záběru ramen, maximum je 18 sekcí. Postřikovací ramena jsou konstruována jako ocelová, se záběrem od 15 do 27 m. Díky propracovanému systému skládání a tvaru nádrže dosahuje přepravní šířka postřikovače 2,52 m. Nově zkonstruovaný systém zavěšení ramen umožňuje jejich zvednutí až do výšky 2,6 metru.*
05.01.2016 | 12:04

Novinky dánských postřikovačů

Na Agritechnice 2015 nechyběla ani firma Hardi s nabídkou postřikovačů, mezi nimiž mohli návštěvníci zaznamenat různé novinky napříč vyráběným sortimentem. Nápisem novinka se pyšnil samojízdný postřikovač Apha evo. Výrobce jej inovoval a doplnil některými prvky, které zvyšují výkonnost a produktivitu práce. Především se jedná o nádrž na postřikovou jíchu s objemem zvětšeným na 5000 l a dále systémy, které s provozem postřikovače vybaveným větší nádrží souvisejí. Jedním z nových prvků je systém vzduchového odpružení náprav vycházející z modelové řady Saritor a dalším hydraulicky stavitelný rozchod kol v rozsahu od 1,8 do 2,8 m. Vzduchové odpružení je montováno na přední i zadní nápravě a má systém automatické změny tlaku pro udržení stabilní světlé výšky, takže jeho charakteristika pružení se nemění podle toho, kolik je kapaliny v nádrži. Tím se zvyšuje komfort a rychlost jízdy jízdy a též stabilita postřikovače. Tu podporuje i plynule stavitelný rozchod kol. Nové postřikovače Alpha evo používají motory Deutz o výkonu 245 k a s emisním stupněm Tier 4f. Pojezdové ústrojí EcoDrive bylo zesíleno a obsahuje dva hydrogenerátory Sauer s geometrickým objemem 115 cm3 a čtveřici hydromotorů Poclain, v předních kolech s objemem 1,6 l a v zadních 2,5 l. Maximální pojezdová rychlost činí 40 km/h při jízdě po silnici a až 20 km/h při aplikaci v rovinném terénu a přibližně 15 km/h při jízdě v kopcovitém terénu.

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down